یکشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۶
آخرین مطالب:

وقار مربی عاملی موثر بر رفتار متربیان

از آنجا که رفتار مربی نشانگر شخصیت اوست و کودکان و نوجوانان دائما تحت تاثیر رفتارهای باطنی و ظاهری مربیان می باشند، شایسته است:

۱- طوری رفتار کنید که شاگردان احساس مسئولیت کنند.
۲- چیزی را به طرف شاگردان پرتاب نکنید.
۳-ابزار، وسایل و چیزهای دیگر را با خشونت از شاگردان نگیرید.
۴- داشتن «تیک» و عادات نامطلوب مانند بازی کردن با دکمه لباس یا موی سر و صورت زیبنده یک مربی نیست، سعی کنید آنها را از خود دور کنید.


۵- آراستگی ظاهر را رعایت کنید و اموری از قبیل شانه کردن موها، تمیز بودن لباسها، پاره نبودن لباسها و جورابها، واکس زدن کفشها و نظیف بودن بدن را فراموش نکنید.
۶- از بوی خوش – در صورتی که مفسده ای ایجاد نکند – استفاده کنید.
۷- یقه و دکمه های خود را پیش از تدریس در آینه ببینید.
۸- با چیزهایی که ممکن است تمرکز حواس دانش آموزان را از بین ببرد بازی نکنید؛ مانند بازی با گچ، تخته، خودکار، تسبیح، عمامه، عینک، بینی، گوش و …
۹- اگر گچ یا ماژیک از دست شما روی زمین افتاد، آن را بردارید.
۱۰- در صورت امکان، گاهی برای اشراف بیشتر بر کلاس و تنوع در حرکات، چند قدمی در بین شاگردان راه بروید.
۱۱- شاگردان را زیاد به خاطر تنبیه پای تخته سیاه نگه ندارید.
۱۲- اگر جراحت یا بیماری ظاهری دارید، در ابتدای درس درباره آن توضیح دهید تا ذهن شاگردان را در طول تدریس به خود مشغول نکند.
۱۳- برخی از شاگردان دارای نقص بدنی یا روانی هستند، از این رو حال آنان را رعایت کنید.
۱۴- ضمن جلوگیری از سوء استفاده شاگردان برای بیرون رفتن از کلاس اجازه دهید.

منبع: http://tsalehin.blog.ir/post/66

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

افزودن شکلک:

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeleton
Copyright 2016-2017 , All Rights Reserved
Design By ShikDL